L'ETNO
Publicat a L'ETNO (https://muvaet.dival.es)

Inici > VII JORNADA DE MUSEUS LOCALS

VII JORNADA DE MUSEUS LOCALS

Valencian

VII Jornada de Museus Locals

La llosa de Ranes, 28 de febrer de 2018

Museus Locals i tecnologies digitals. Eines per a divulgar i comunicar els museus

La implantació de les tecnologies digitals ha posat a l’abast dels museus noves formes de comunicació i participació cultural. Amb elles han augmentat les seues possibilitats de divulgació i s’han obert nous camins de relació amb els públics. Les diferents formes de consum de continguts museològics en marcs cada vegada més deslocalitzats, els recursos per a transmetre el missatge museològic, les possibilitats experiencials que ofereixen les tecnologies i els mecanismes que tenen els visitants per a accedir i valorar el treball dels museus s’han convertit en eixos fonamentals per a la configuració de la seua missió.

Aquesta jornada, organitzada pel Museu Valencià d’Etnologia, l'Ajutament de la Llosa de Ranes i el Servei de Formació de la Diputació de València, proposa una reflexió sobre el paper que han de tindre aquestes tecnologies en l’estratègia general del museu i la presentació de casos concrets elaborats des d’aquestes institucions.   

Programa

[ver-mas]

09:30 h. Recepció i recollida de documentació.

10:00 h. Inauguració de les Jornades.

  • Evarist Aznar Teruel, alcalde de la Llosa de Ranes.
  • Xavier Rius Torres, diputat de Cultura de la Diputació de València.
  • Francesc Tamarit Llop, director del Museu Valencià d’Etnologia.

 

10:30 h PRESENTACIÓ DEL DOCUMENTAL “SAVIS DE L’HORTA”, de David Segarra, amb imatges de Vicent Xanzà i música d’Efrén López. Els llauradors ens conten les seues experiències, a traves de les quals descobrim un món cultural, humà i geogràfic oblidat per gran part de la societat moderna. Històries que guarden un missatge universal sobre l’experiència humana.

10:45 h. «La transformació digital en els museus: connectant amb els públics». Conxa Rodà. Cap d’Estratègia, Innovació i Transformació Digital del Museu Nacional d’Art de Catalunya.

12:00 h. Pausa – Café.

12:30 h. «Estratègies digitals en museus, exemples i bones pràctiques». Clara Merín Martín. Directora d’Ende Comunicación. Consultora en estratègies digitals d’institucions culturals. Autora de «Los Museos en la era digital».

14:00 h. Dinar.

16:00 h. «La Casa del Pou. Museu Històric i Etnològic de la Llosa de Ranes». Visita al museu i explicació del projecte de renovació museogràfica. Tono Herrero i Aureli Domènech, dissenyadors de l’exposició permanent de La Casa de Pou.    

18:00 h.  Fi de la jornada.

Data i lloc

Dia: 28 de febrer del 2018

Lloc: Auditori Mestre Vicent Tortosa. C/ Alacant, 3. 46815 La Llosa de Ranes, València.

Telèfon: 962 230 171
           

Destinataris

Tècnics municipals de cultura i gestors de museus de caràcter local; càrrecs electes relacionats amb aquestes àrees; gestors culturals i gestors de patrimoni i museus; estudiants d’història, antropologia i gestió cultural o del patrimoni, etc.

Acreditacions  

Els participants que assistisquen a la totalitat de la jornada rebran un certificat d’assistència. Hores a certificar: 6 h.

Inscripció

Termini d’inscripció: del 29 de gener al 23 de febrer del 2018.

Forma d’inscripció

Treballadors de l’Administració Local i càrrecs electes. A través de la web del Servei de Formació de la Diputació de València: www.dival.es/formacion [1]. En aquesta pàgina s’ha d’accedir a TELETRAMITACIÓN [2]: 

Altres participants. Han d’enviar el full d’inscripció adjunt i remetre’l al Museu Valencià d’Etnologia.

Per fax: 963 883 632 

Per correu electrònic: muvaet@dival.es [3]

Transport

Els participants poden accedir a les jornades per mitjans propis o amb autobús gratuït proporcionat pel Museu. En el cas de triar el trasllat amb autobús s’haurà d’indicar en el full d’inscripció.

Eixida de l’autobús

Lloc d’eixida: C/Guillem de Castro, 118. 46003 València (porta de l’IVAM).

Hora d’eixida: 08:30 d’arribada: 19:00 h.

Informació

Tel: 963 883 552 / 963 883 565

muvaet@dival.es [3]

 

Matrícula Gratuïta. Places limitades.

 

 

Tipo actividad: 
Cursos y Conferencias [4]
Conferencias [5]
Seminarios [6]
Congresos [7]
Fecha: 
dimecres, 28 febrer, 2018 -
10:00 a 18:00
Imagen: 
Antetítulo: 
Jornada
Subtítulo: 
Museus locals i tecnologies digitals Eines per a divulgar i comunicar els museus
Imagen portada: 
Imagen minibanner: 
Documentos: 
PDF icon Ponència Clara Merín [8]
PDF icon Ponència Clara Merín [9]
PDF icon Ponencia Conxa Rodà [10]
PDF icon Ponència Conxa Rodà [11]
PDF icon Ponència Domènech Herrero [12]
Tipo de público: 
Actividades académicas [13]
Tipos en web: 
Actividades 1 [14]
Actividades 2 [15]
Actividades 3 [16]
Es ciclo: 
Mostrar en agenda: 
Si
Peso minibanner: 
0
Plantilla: 
Columna imagen estrecha
Documento Anexo: 
PDF icon Programa [17]
PDF icon full d'inscripció [18]
Abrir enlace en: 
Nueva página
Imagen Contenido Relacionado 145x145: 
Imagen Contenido Relacionado 300x100: 

URL d'origen: https://muvaet.dival.es/ca/content/vii-jornada-de-museus-locals

Enllaços:
[1] http://www.dival.es/formacion
[2] https://www.dival.es/Teletramitacion/login.do?metodo=entrarAplicacion
[3] mailto:muvaet@dival.es
[4] https://muvaet.dival.es/ca/tipos-de-actividades/cursos-y-conferencias
[5] https://muvaet.dival.es/ca/tipos-de-actividades/conferencias
[6] https://muvaet.dival.es/ca/tipos-de-actividades/seminarios
[7] https://muvaet.dival.es/ca/tipos-de-actividades/congresos
[8] https://muvaet.dival.es/sites/default/files/mvet-docs/Documentos/04_Agenda_AG/Agenda_2018/Jornadas_LLosa/doc_clara_merin_1.pdf
[9] https://muvaet.dival.es/sites/default/files/mvet-docs/Documentos/04_Agenda_AG/Agenda_2018/Jornadas_LLosa/doc_clara_merin_2.pdf
[10] https://muvaet.dival.es/sites/default/files/mvet-docs/Documentos/04_Agenda_AG/Agenda_2018/Jornadas_LLosa/doc_conxa_roda_1.pdf
[11] https://muvaet.dival.es/sites/default/files/mvet-docs/Documentos/04_Agenda_AG/Agenda_2018/Jornadas_LLosa/doc_conxa_roda_2.pdf
[12] https://muvaet.dival.es/sites/default/files/mvet-docs/Documentos/04_Agenda_AG/Agenda_2018/Jornadas_LLosa/doc_domenech_herrero.pdf
[13] https://muvaet.dival.es/ca/publico-de-actividades/actividades-academicas
[14] https://muvaet.dival.es/ca/tipos-en-web/actividades-1
[15] https://muvaet.dival.es/ca/tipos-en-web/actividades-2
[16] https://muvaet.dival.es/ca/tipos-en-web/actividades-3
[17] https://muvaet.dival.es/sites/default/files/mvet-docs/Imagenes/04_Agenda_AG/04_Agenda_2018/jornades_museus_locals2018.pdf
[18] https://muvaet.dival.es/sites/default/files/mvet-docs/Imagenes/04_Agenda_AG/04_Agenda_2018/inscripcio_jornada_museus_locals.pdf