La Llosa de Ranes inaugura el museu etnològic "La Casa del Pou"
Valencian
L'Ajuntament de la Llosa de Ranes amb la col·laboració del Museu Valencià d'Etnologia inauguren el proper dissabte 28 de març el nou museu municipal etnològic "La Casa del Pou', un nou equipament cultural dedicat a l'exhibició del seu patrimoni etnològic i tradicional.
Antecedents
La Casa del Pou és un edifici construït a finals del segle XIX a l'antic camí Reial de la població de la Llosa de Ranes. El seu primer propietari i constructor va ser Josep Cucarella, canonge a Tarragona, que va decidir construir-se una casa al seu poble natal on després es retiraría.La Casa del Pou va seguir en mans privades alguns anys més fins als anys 80 del segle passat, quan adquirida pel ajuntament i convertida en museu municipal.
El projecte actual
El museu que s'inaugura s'ha basat en un projecte coordinat pel Museu Valencià d'Etnologia. El seu plantejament recull la museografia d'aquest museu de la Diputació i en ella s'ha intentat combinar la presentació del patrimoni etnològic i tradicional amb una proposta escenogràfica diferent i nova, carregada de propostes simbòliques en què el discurs i el contingut prevalen per sobre de a quantitat d'objectes exposats. Eb aquest sentit, va ser una petició de l'Ajuntament que l'exposició tingués un marcat caràcter innovador i proposés un llenguatge diferent als habutiales museus etnològics municipals, caracteritzats per una successió d'objectes sense plateamiento ni missatge concret.
El museu s'ha realitzat amb la intenció fer un espai modern, fàcil de mantenir i renovar, que pugui mostrar la realitat de la Llosa de Ranes, que permeti presentar el municipi als visitants i que resulti una infraestructura que funcioni com un contenidor viu de l'activitat cultural del poble.
El projecte s'ha realitzat per l'Ajuntament de la Llosa de Ranes en col·laboració amb la Diputació de València i ha estat concebut per Ferran Diaz i Jose Aguilar. La museografia ha anat a càrrec d'Aureli Domench i To Herrero.
LLoc: Museu de la Casa del Pou. La Llosa de Ranes
Hora: 13h.
Tipo actividad:
Fecha:
dissabte, 28 març, 2015 - 13:00
Imagen:

Antetítulo:
Inauguració
Imagen portada:

Imagen agenda:

Tipo de público:
Tipos en web:
Actividades 3 [9]
Es ciclo:
Mostrar en agenda:
Si
Plantilla:
Columna imagen ancha
Abrir enlace en:
Nueva página
Imagen Contenido Relacionado 145x145:

Imagen Contenido Relacionado 300x100:

