L'ETNO
Published on L'ETNO (https://muvaet.dival.es)

Home > Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure

Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure

Valencian
La figura de Joan Francesc Mira (València, 1939) resulta extraordinària per la seua versatilitat i incombustible producció acadèmica que el converteixen, sense cap mena de dubte, en un dels majors i més guardonats intel·lectuals del País Valencià del nostre temps.
 
«Escriure és la meua manera d'estar en el món. L'altra és la responsabilitat cívica». Sota aquestes premisses, amb les quals es defineix el mateix autor, l'exposició L'ofici de mirar i escriure, que presenta el Museu Valencià d’Etnologia, ret homenatge a l'enorme llegat intel·lectual de Joan Francesc Mira. En ella es proposa un recorregut seqüencial i retrospectiu, a partir de quatre línies analítiques interconnectades. Assistirem a les fites biogràfiques que han marcat aquesta personalitat carismàtica i polifacètica per a passar a contextualitzar el treball etnogràfic i antropològic que, des dels anys seixanta i setanta, converteixen Mira en un dels pioners de l'antropologia de l'Estat espanyol. En ple procés de transformació i desintegració de la societat rural valenciana, Mira va emprendre un ambiciós projecte per a salvaguardar un enorme llegat etnogràfic com a testimoni de la cultura material i immaterial del seu entorn. Projecte que va culminar amb la constitució del Museu d’Etnologia de València, en 1982. Finalment, aquest recorregut ens aproximarà a la figura del Mira intel·lectual i compromés amb el país, ja que va defensar amb afany el projecte nacionalista d'identitat i reconeixement del País Valencià. Aquesta producció polièdrica ha donat lloc a una llista inesgotable de publicacions en els més diferents registres.
 

Dates: del 15 de desembre de 2016 al 9 d'abril de 2017

Lloc: Sala 2

Tipo actividad: 
Exposiciones [1]
Exposiciones temporales [2]
Fecha: 
Thursday, December 15, 2016 (All day) to Sunday, April 9, 2017 (All day)
Imagen: 
Antetítulo: 
Exposició temporal
Imágenes: 
Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure
Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure
Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure
Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure
Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure
Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure
Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure
Joan F. Mira. L'ofici de mirar i escriure
Documentos: 
PDF icon Fullet exposició [3]
Tipo de público: 
Actividades académicas [4]
Ocio y turismo cultural [5]
Público familiar [6]
Visitas en grupo [7]
Tipos en web: 
Exposiciones [8]
Exposiciones temporales [9]
Actualidad [10]
Actividades 1 [11]
Actividades 2 [12]
Actividades 3 [13]
Es ciclo: 
Mostrar en agenda: 
Si
Peso minibanner: 
-1
Plantilla: 
Columna imagen estrecha
Abrir enlace en: 
Nueva página
Imagen Contenido Relacionado 145x145: 
Imagen Contenido Relacionado 300x100: 

Source URL: https://muvaet.dival.es/en/node/2156

Links:
[1] https://muvaet.dival.es/en/tipos-de-actividades/exposiciones
[2] https://muvaet.dival.es/en/tipos-de-actividades/exposiciones-temporales
[3] https://muvaet.dival.es/sites/default/files/mvet-docs/Imagenes/03_Extemporales_EXTEM/03_15_Expo_Mira/mira_desplegable.pdf
[4] https://muvaet.dival.es/en/publico-de-actividades/actividades-academicas
[5] https://muvaet.dival.es/en/publico-de-actividades/ocio-y-turismo-cultural
[6] https://muvaet.dival.es/en/publico-de-actividades/publico-familiar
[7] https://muvaet.dival.es/en/publico-de-actividades/visitas-en-grupo
[8] https://muvaet.dival.es/en/tipos-en-web/exposiciones
[9] https://muvaet.dival.es/en/tipos-en-web/exposiciones-temporales
[10] https://muvaet.dival.es/en/tipos-en-web/actualidad
[11] https://muvaet.dival.es/en/tipos-en-web/actividades-1
[12] https://muvaet.dival.es/en/tipos-en-web/actividades-2
[13] https://muvaet.dival.es/en/tipos-en-web/actividades-3