Inauguració exposició Inventant la tradició
Aquesta exposició, que vol reflexionar al voltant dels processos de creació de la identitat col·lectiva dels valencians i les valencianes, té com a objecte d’estudi la indumentària tradicional, aquella més icònica que ha acabat esdevenint representativa: la imatge del llaurador i la llauradora valenciana.
De la mateixa manera que totes les indumentàries que volen ser representatives, també aquesta vestimenta busca ser immutable, però ha estat i està subjecta als devenirs històrics, a les manipulacions, mistificacions i canvis o prèstecs de la moda imperant a cada moment.
Amb un clar punt d’origen —la Renaixença valenciana— la nostra roba més característica i definitòria com a poble ha anat evolucionant cap a l’uniformització en l’àmbit de les festes actuals. Un àmbit que cerca i necessita d’un model recognoscible que siga alhora identificador, però que per això mateix amaga i fa oblidar d’altres models.
Inauguració: 23 de novembre de 2016 a les 20:00 h
Lloc: Sala 10 del Museu Valencià d'Etnologia
Després de la inauguració es realitzarà una actuació de danses a carrec del Grup de Balls les Folies de Carcaixent [1]










