En commemoració a la memória historica el dia 28 de Març el Museu Valencià d'Etnologiarealitzarà una seríe de visites guiades a càrrec dels conservadors Jose Maria Candela i Andrea Moreno. Es realitzaran un total de quatre visites guiades compreses entre les 10.00 fins a les 20.00, en el següent ordre:
1ºVisita guiada: 10:00am
2ºVisita guiada: 12:00pm
3Visita guiada:16:00pm
4ºVisita guiada: 18.00
La memòria històrica és un concepte ideològic i historiogràfic de desenvolupament relativament recent, que pot atribuir-se en la seua formulació més comuna a Pierre Nora,1 i que ve a designar l'esforç conscient dels grups humans per trobar el seu passat, siga aquest real o imaginat, valorant-lo i tractant-lo amb especial respecte.
El 28 de març, data de la mort de Miguel Hernández, quedarà establit a la Comunitat Valenciana com a dia del record de les víctima de la guerra civil i del franquisme




